بهریزان و داستان موفقیت آن

دو دهه پس از تأسیس شرکت بهریزان، در سال ۱۳۷۴ برند دستگیره‌های ساختمانی آن به یکی از بزرگترین سهم بازارهای این صنعت در ایران دست یافته بود. ما در این زمان هویت بصری برند و بسته‌بندی‌های بهریزان را با طرح‌هایی متمایز، سودمند و قابل فهم طراحی کردیم. طراحی‌های جدید به الگویی نوآورانه در طراحی هویت بصری برندهای این صنعت و تولیدکنندگان مربوطه تبدیل شد. پس از بیست سال، در سال ۱۳۹۴ هویت بصری برند منطبق با تغییرات روز بازار و متناسب با نیازهای سفارش‌دهنده، بازطراحی شد.

چالش
بازطراحی هویت بصری منجر به بازنگری در شکل و کارکرد بسته‌بندی‌ها شد. در طول این بیست سال، تعدد بسته‌بندی‌ها و ایجاد زیربرندهای گوناگون با سطوح کیفی متفاوت، ضمن ایجاد مشکلات انبارداری، هزینه‌هایی را نیز به سفارش‌دهنده تحمیل می‌کرد. از طرفی دستگیره‌ها به شکل ثابت و مناسب در بسته‌بندی قرار نمی‌گرفت و بی‌نظمی اقلام داخل آن علاوه‌بر آسیب رساندن به دستگیره، باعث می‌شد زیبایی دستگیره‌ها در هنگام باز شدن جلوه چشمگیری نداشته باشد.

راه‌حل: یک جعبه و چند نگهدارنده
با کم کردن تعداد جعبه‌ها مشکلات انبارداری کاهش پیدا کرد. طراحی نگهدارنده‌های داخلی گوناگون متناسب با فرم و اندازه‌های دستگیره‌ها، به یکپارچگی و هماهنگی بیشتر بسته‌بندی‌ها کمک کرد و زاویه دید مناسبی برای هر دستگیره به‌وجود آورد.
این جعبه‌ها و نگهدارنده‌هایش بدون نیاز به چسب و تنها با پرفراژ، تا و برش‌های ساده طراحی شده است که علاوه بر افزایش سرعت تولید و ساخت، بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارد. بسته‌بندی‌های جدید با کیفیتی قابل‌رقابت با نمونه‌های ایتالیایی و آلمانی علاوه بر موارد ذکرشده، کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها را در پی داشت و نوآوری در فرم و کارکرد به مزیتی رقابتی برای بهریزان تبدیل شد.

بیشتر در مورد این پروژه >

هفته‌‌ی قایقرانی کیل ۲۰۱۷

بیش از یکصدوسی سال پیش و در سال ۱۸۸۲ شهر ساحلی کیل (مرکز استان هولشتاین آلمان، واقع در ساحل دریای بالتیک) هر ساله در ماه ژوئن، میزبان جشنواره‌‌ی شهری و مسابقه‌ی قایقرانی تحت عنوان «هفته‌ی قایقرانی کیل» است و از سال ۱۹۵۹ تا کنون، همزمان با برگزاری این رویداد، از هویت بصری یکپارچه و پوستر آن نیز رونمایی می‌شود که طی فراخوانی، از میان آثار برترین طراحان دنیا انتخاب شده است. نزدیک به ۵ دهه است که «هفته‌ی قایقرانی کیل» به رقابتی بین‌المللی > بیشتر

هدیه‌ای از طبیعت

ظروف یکبارمصرف آملون با پایه‌ی گیاهی (نشاسته‌ی ذرت) جزو ظروف قابل‌بازیافت با سرعت تجزیه‌پذیری بالاست که پس از پوسیدن نیز باعث حاصلخیزی خاک می‌شود. شرکت «کیمیا سامانه سبز»، از پیشگامان تولید این ظروف است. تولید سنتی ظروف پلاستیک (تجزیه‌پذیر طی ۳۰۰ سال) نیاز فراوانی به مصرف سوخت فسیلی دارد؛ این درحالیست که در فناوری جدید، بهره‌گیری > بیشتر